Gullblyanten

Rema 1000: Lade Gaards Brygghus

Lade Gaards Brygghus

Tittel Lade Gaards Brygghus
Kategori Grafisk design - Retail / B2C / pakninger
Byrå FRANK.
Kunde Rema 1000
Produkt
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk Lansering 20.01.10

Bakgrunn:
Rema 1000 har i en periode satset hardt på utvikling av egne merkevarer, med stor suksess. Private brands i denne kategorien, har hatt fokus på å levere produkter av grei nok kvalitet, til lav pris.

Målsetningen:
Målet med lanseringen av Lade Gaards Brygghus, er å bidra til å utvikle kategorien prenium øl og ta andeler av det økende salget som importert kvalitetsøl er i ferd med ta i Norge.

Oppgaven:
Å utvikle navn, konsept, visuell identitet og grafisk design.

Konseptet:
"Ekte håndverksøl, basert på gamle norske bryggeritradisjoner."

De store aktørene i markedet blir stadig mer dominerende med fokus på merkevarebygging og utvikling av porteføljer med industrialiserte
øltyper.

Rema ønsket å lansere et øl for kjennere, som blåser liv i eldgamle bryggeri tradisjoner.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetil Devig på FRANK.
Konsulent Oscar Michaelsen på FRANK.
Grafisk Design Anette Kirkeby på FRANK.
Grafisk Design Kjetil Devig på FRANK.

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet