Gullblyanten

NetCom: Få mest mulig ut av NetCom

Få mest mulig ut av NetCom

Tittel Få mest mulig ut av NetCom
Kategori Kommersielle tjenester
Byrå DIST Creative
Kunde NetCom
Produkt NetCom
Innrykket i media Facebook
Dato/tid for innrykk 1. januar 2010 - 31. januar 2011
URL http://workforthejury.com/netcom

Telekom-operatører selger luft. Det som er inni telefonen. Det man forventer skal funke og helst koste så lite som mulig. Operatøren hører man kun fra via den månedlige regningen og kundene er lite lojale. NetCom ønsket å gjøre seg viktig ved å tilby en reell verdi for kundene. I begynnelsen av 2010 gjorde NetCom det ingen andre Telekom-operatører hadde gjort før de. Nemlig å åpne for total transparent dialog. Dette var et stort skritt å ta for bedrifter, og ikke minst i kategorien Telekom (gjennomsyret av regler for hva man kan si og gjøre). NetCom fikk sin egen blogg, Twitter-konto og YouTube-kanal, men først og fremst en Facebook-side. Målsetningene var hårete: Vi skulle lage Norges beste fanside, som skulle ha 20.000 tilhengere etter seks måneder. Tilhengere som ikke bare ”liker” siden, men som føler en ekte verdi. Løsningen ble fansiden Få mest mulig ut av NetCom, med konkrete bevis i alle ledd. Resultatet? Målsettingen ble nådd etter to måneder og Facebook-siden har blitt en viktig del i NetCom´s øvrige kommunikasjonsstrategi. Kundene er, etter Facebook-lanseringen, 48% mer lojale mot NetCom. Men kanskje det største beviset på suksess er at alle andre Telekom-operatører har fulgt etter. En gang utfordrer. Alltid utfordrer.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå DIST Creative
Produksjonsbyrå NetCom, Jimmy Royal og DIST Creative

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet