Gullblyanten

Jens Eide Slakteri AS : Jens Eide

Jens Eide

Tittel Jens Eide
Kategori Håndverk Design
Byrå Strømme Throndsen Design AS
Kunde Jens Eide Slakteri AS
Produkt Stykket kjøtt, spesialpølser, patéer/posteier og spekemat
Innrykket i media Pakning og Visuell identitet
Dato/tid for innrykk 2011

Jens Eide er en tradisjonsrik håndverksbedrift etablert i 1946 som siden oppstarten har bygget sin virksomhet på innovasjon, håndverk og kvalitet. Bedriften har et moderne slakteri og en egen kjøttforretning som er blitt et ”landemerke” i Agder.

Jens Eide ønsket å utvikle en visuell identitet som kunne styrke satsningen i dagligvare og etablere Eide som det naturlige førstevalget for lokalbefolkningen og feriereisende. Jens Eide har et høyt antall faglærte med mesterbrev blant slaktere, pølsemakere og butikkslaktere og har en solid forankret kunnskap om kjøtt overført gjennom generasjoner. Det var et sterkt ønske om i større grad å kommunisere denne stoltheten i markedet.

Det var ønskelig å skape et formuttrykk som på en enkel og unik måte kunne bygge ønsket posisjon: "Håndverkskvalitet i både smak og utvalg, fra hjertet av Agder" uten ytterligere markedsføringsbistand. Strømme Throndsen Design skapte et kvalitativt uttrykk basert på konseptet TIDRIKTIG TRADISJON.

Jens Eide er en liten håndverksbedrift med begrensede ressurser. Kombinasjonen av standard hylser med fleksible variantetiketter gir effektivitet og fleksibilitet i produksjon og lagerhold, tilpasset ønsket om å raskt kunne introdusere nye varianter i markedet. Det kraftfulle og særpregede uttrykket gir god oppmerksomhet i butikk slik at Jens Eide får maksimal uttelling for designinvesteringen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Tone Elise Steig
Kreativ leder Morten Throndsen
Ansvarlig hos kunde Fredrik Eide
Ansvarlig hos kunde Hans Eide
Ansvarlig hos kunde Jens Eide
Fotograf Lisa Westgaard/Tinagent
Grafisk Design Eia Grødal

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet