Gullblyanten

Fellesjuice: Hamisi

Hamisi

Tittel Hamisi
Kategori Drikkevarer
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Fellesjuice
Produkt Sunniva Juice
Innrykket i media TV og nett
Dato/tid for innrykk uke 43-45 og uke 48-50

En samfunnsrolle som tradisjonelt har hatt mange solstråler i rekkene, har vært bussjåførene rundt om i landet.

Av ulike årsaker har det de senere årene blitt stadig lengre mellom de folkekjære humørsprederne i dette yrket, og tilsvarende kortere mellom hver tweet eller nyhetssak om sjåfører som kjører fra passasjerer, spruter på fotgjengere, kjører uforsvarlig - kort sagt alt det motsatte av sol.

Sunniva satte seg fore å få tilbake bussjåføren med sol i sinnet.

I en rekke ulike kanaler presenterte vi prosjektet, og ba publikum om tips. Jakten førte oss til Hamisi, sannsynligvis Norges blideste mann. Han hadde alt som skulle til for å bli den perfekte formidler av sol i sinnet fra bak et bussratt. Eneste problem var at han ikke kunne kjøre buss.

Resten av kampanjen handlet om å sørge for at Hamisi fikk opplæring, greide å ta lappen og fikk jobb som bussjåfør. Hele prosessen ble filmet, og resultatet ble en minidokumentarserie på tre episoder for nett.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Erlend Klouman Høiner
Art Director Jens Petter Aarhus
Art Director Torstein Greni
Tekstforfatter Stein Simonsen
Tekstforfatter Tore Woll
Konsulent Janne Espevalen
Prosjektleder Camilla von Borcke
Ansvarlig hos kunde Line Eide-Fredriksen
Byråproducer Beril Holte Rasmussen
Producer Jannecke Nordskog
Produksjonsbyrå Paradox
Regissør Andreas Lisberg (Bom bom)

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet