Gullblyanten

ProSentret: Et annet perspektiv på prostituerte

Et annet perspektiv på prostituerte

Tittel Et annet perspektiv på prostituerte
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå ANTI INC
Kunde ProSentret
Produkt ProSentret
Innrykket i media 30 ad shels i Oslo // JC Decaux
Dato/tid for innrykk 19. november - 26. november 2013

ProSentret er Norges kompetansesenter for prostituerte, og i forbindelse med deres 30-årsjubileum hadde de fått 30 ad shels ved buss- og trikkestopp i Oslo fra Oslo Kommune.

De ønsket å øke kjennskapen til seg selv med en kampanje rettet mot «folk flest» i Oslo. De ville samtidig endre det negative bildet som er knyttet til prostituerte og synliggjøre en av ProSentrets viktigste funksjoner: Å jobbe mot sosial isolasjon.

De fleste ser på prosituterte som en trussel mot de sosiale og moralske normene i samfunnet, og de ser sjelden personen bak yrket. Dette skulle være øyeåpneren.

Derfor brukte vi utendørsmediet til å fortelle hvordan prostituerte som personer ofte opplever samfunnets holdninger mot de. I stedet for å bruke spesifikke ord, endret vi hvordan mediet brukes for å vise hvordan folk hvordan prostituerte ofte føler seg.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Torstein Søreide Skogedal
Tekstforfatter Thomas Larsen Eltvik
Prosjektleder Kjersti Brinch Lund
Kreativ leder Erik Heisholt
Fotograf Jens Edgar Haugen
Grafisk Design Martine Strøm

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet