Gullblyanten

Sparebank 1 SR-Bank: Mobilbankferie

Mobilbankferie

Tittel Mobilbankferie
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå procontra
Kunde Sparebank 1 SR-Bank
Produkt Mobilbank app
Innrykket i media Jcdeux boards i Rogaland, lokalaviser, web-bannere i lokalavisene, instagram, facebook, festival/messer
Dato/tid for innrykk April/Mai 2013
URL http://vimeo.com/73671914

Oppgaven var å utvikle en kampanje for SpareBank 1 SR-Bank sin Mobilbank app. Skaffe nye brukere av Mobilbank. I tillegg øke bankens synlighet i det fysiske byrommet, og skape positive vibber rundt banken. Bakgrunn: Banken var markedsleder i hjemregionen, men ble ikke lengre lagt merke til. Folk var så vant til å se bankens kommunikasjon at de var blitt blinde og døve for den.

Konsept
Konseptet ble bygget rundt en idé om å knytte Mobilbank-appen til sommerferien. Vi hentet reisemålene hit for å vise at du kan ta med deg banken dit. Fem ordinære busskur ble forvandlet til potensielle feriedestinasjoner verden rundt: Mexico, Kina, India, Afrika og Syden.
Samtidig lanserte vi en konkurranse i sosiale medier: “Vinn 10 000 kroner til #mobilbankferie”. Skurene var designet slik at folk kunne ta bildet under en Sombrero, ved en afrikansk maske, ved en kinesisk drage, i et indisk stoffparadis eller ved et neonsydenskilt. Det fysiske rommet ble brukt for bidra til å skape en snakkis i den digitale sfæren. Ved å legge kampanjen rett før ferien traff vi en nerve hos et stort og ferielengtende publikum. Kampanjen bidro til å skape liv både i det fysiske byrommet og i digitale medier. 5300 kunder lastet ned appen. Flere enn kundens eget hårete mål.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Anita Brekke
Konsulent Rune Langemyhr
Digital rådgiver Marit Tesdal
Tekstforfatter Nick Hegreberg
Ansvarlig hos kunde Svein-Erik Bergman
Grafisk Design Camilla Rosenlund
Grafisk Design Daniel Brokstad

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet