Gullblyanten

Avinor: Avinor skaper forbindelser

Avinor skaper forbindelser

Tittel Avinor skaper forbindelser
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå Creuna AS
Kunde Avinor
Produkt 46 flyplasser i Norge og flysikringstjenestene
Innrykket i media Utendørs på Avinors 46 flyplasser. Clear Channel og JcDecaux: Adshell, BigBoard, MegaBanner, Branding Tower, Window Graphics, EBN Airport, Wrap...
Dato/tid for innrykk 07.10.2013 - 27.10.2013
URL http://mockup.creuna.no/avinor/kc/

I 2013 lanserte Avinor en ny grafisk profil, og ønsket i den sammenheng en lanseringskampanje. Målet for kampanjen var å øke kunnskapen om selskapets funksjon og betydning, og gjennom det bygge et rasjonale for valget av ny logo – både internt og i befolkningen.

Løsningen ble et samarbeid med den annerkjente amerikanske fotografen Kevin Cooley om en videreføring av fotoprosjektet “Nachflug”; nattfotografering av fly og flyplasser med lang lukkertid. Vi ønsket å bruke hans autentiske og håndverksmessige fototeknikk, uten digital retusjering, for å demonstrere det den nye logoen symboliserer; forbindelser.

Resultatet ble en rekke motiver av store og små lufthavner i Norge som dannet grunnlag for fotoutstillinger og en boardskampanje på Norges 46 flyplasser.

Se URL: http://mockup.creuna.no/avinor/kc/ for behind the scenes av
hvordan fotografen jobbet, motivene slik de ble brukt, og utvalgte
motiver i miljø.
(Behind the scenes må ikke forveksles med case video.)

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Pål Jespersen
Tekstforfatter Oskar Bringager
Konsulent Christian Wightwick Alfsen
Prosjektleder Merete D. Land
AD-assistent Janecke Løyning
AD-assistent Åsmund Indrebø Næs
Ansvarlig hos kunde Jørn Wille og Egil Thompson
Fotograf Kevin Cooley

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet