Gullblyanten

Statkraft: Hva skal vi leve av?

Hva skal vi leve av?

Tittel Hva skal vi leve av?
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå McCann/SDG
Kunde Statkraft
Produkt Omdømme
Innrykket i media Utendørs på Gardermoen, Oslo S, Nationaltheateret stasjon, Flytoget
Dato/tid for innrykk 05.08.13-01.09.13

Enn så lenge har Statkraft levd fullstendig i skyggen av Statoil, selv om alle kjenner oljens virkning på klimaet, og alle vet at den ikke varer evig. Oppgaven var å vise hvordan fornybar energi kan bli Norges framtidige energieventyr.

Statkraft er allerede størst i Europa på fornybar energi, som en hel verden vil trenge mye mer av i årene som kommer. Statkraft har dermed potensial til å bli et evigvarende Statoil, og samtidig bidra til å løse klimautfordringen.

Av opplagte årsaker kunne Statoil ikke nevnes i reklamen. Hvordan kunne vi likevel få publikum til å se poenget?

"Når oljen tar slutt" gir 116.000 treff på Google. Været, derimot…

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Torstein Greni
Tekstforfatter Stein Simonsen
Konsulent Janne Espevalen
Prosjektleder Kristin Lien
AD-assistent Rune Gabrielsen
Retusj Fredrik Myhre

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet