Gullblyanten

TV 2: I kveld skal vi ikke

I kveld skal vi ikke

Tittel I kveld skal vi ikke
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå McCann/SDG
Kunde TV 2
Produkt Zebra
Innrykket i media clearchannel, jcdx
Dato/tid for innrykk uke 38 - 39 2013

TV 2 Zebra startet som en avlastningskanal for Tv 2 og har på mange måter aldri funnet noen tydelig profil. I den grad den har hatt en profil så har den vært mest kjent for repriser og sprikende innhold og sånn sett levd i skyggen av moderkanalen. Tv 2 Zebra ønsket å posisjonere seg mot menn i aldersgruppen 20 – 49 år, eller seere som foretrekker underholdning og sport som i større grad er laget etter menns behov, interesser, lyster og holdninger. De ble utviklet en ny og mer maskulin profil og programtilbudet ble forsterket med typiske «macho» programmer.

Gjennom små stikk både til moderkanalens og konkurrentenes mer eller mindre feminine programmer fortalte vi om Zebra sine storsatsinger gjennom først og fremst fortelle hva Zebra IKKE skulle bli.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Øivind Kristiansen
Tekstforfatter Øistein Markus Holm
Konsulent Jørgen W. Bjerke
Prosjektleder Katrine Berget
Digitale boards Morten Vikanes
Ansvarlig hos kunde Anna Røkenes
Ansvarlig hos kunde Johanna Lee Bent
Grafisk Design Fredrik Myhre
Grafisk Design Karl Bryhn

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet