Gullblyanten

Toyota: Prøv min hybrid

Prøv min hybrid

Tittel Prøv min hybrid
Kategori Direkte
Byrå Saatchi & Saatchi
Kunde Toyota
Produkt Toyota Hybrid
Innrykket i media Mail og facbookdialog, Nett, tv, boards, print, mobil, radio
Dato/tid for innrykk 04.11.13
URL http://www.provminhybrid.no/

Toyota er ledende på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men lykkes ikke like godt på rekruttering av nye kunder. Så, for å bevise at Toyota Hybrideiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte vi Prøv min hybrid. Hybrideiere i hele Norge meldte seg på og lot folk prøve deres hybrider uten noen form for betaling. På prøvminhybrid.no kan man finne hybrideiere nær deg geografisk. Kobler man seg opp med Facebook kan man dessuten finne venner, og venner av venner som vil la deg prøve sin hybrid.
For å få med hybrideiere tok Toyota Norge direkte kontakt med de som hadde utmerket seg som "hybridambassadører" på Toyota Norges sine Facebooksider. Dette ga svært god respons.Vi sendte dessuten ut mail til hybrideiere og inviterte dem med.

Først og fremst var det kundene selv som tok ansvaret for direktemarkedsføringen i Prøv min hybrid. Det var de som skulle fortelle folk hvordan det var å være Toyota hybridkunde.
Toyota hadde selvsikkerheten til å gå til side og la direktekommunikasjonen foregå mellom sluttbrukene.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kristoffer Reppen
Art Director Snorre Martinsen
Tekstforfatter Ida Fjeldbraaten
Konsulent Haagen Sæther-Larsen
Prosjektleder Magnhild Foldøy
Prosjektleder Nanna Grønli
Planner Patrik Bergfjord
Kreativ leder Øyvind Waage
Motion Graphics Joe Langdon
Ansvarlig hos kunde Bjørn Devold Eidsvig
Grafisk Design Linus Hjellström
Producer Håkon Fretheim
Webdesign Christopher Køltzow
Webdesign Eiliv Gunleiksrud
Webdesign Ola Bagge Skar
Webutvikling Almir Busevac
Webutvikling Mats Rønold
Webutvikling Rune Sandnes

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet