Gullblyanten

OBOS: OBOS "Americans against OBOS"

OBOS "Americans against OBOS"

Tittel OBOS "Americans against OBOS"
Kategori Film
Byrå Futatsu Industries AS
Kunde OBOS
Produkt Medlemskap/Forkjøpsrett
Innrykket i media TV/Kino - TV3/TVNorge/Discovery/Fox/Capa/MediaDirect
Dato/tid for innrykk Kino: 25.5.13 - 2014 // TV: 25.05.13-14.05.13, 15.09.13-04.10.13, 12.10.13-18.10.13, 26.10.13-01.11.13

OBOS er landet største boligbyggelag med drøye 300.000 medlemmer på landsbasis. Selskapet er godt kjent i Osloområdet, og mindre kjent i områder hvor selskapet har etablert seg i nyere tid; Hamar, Rogaland, Trøndelag, Vestfold og Østfold.

Oppgaven:
Øke forståelsen av hva OBOS står for, og hvorfor det er smart å være medlem.

Strategi:
Synliggjøre at OBOS er et fellesskap som gir medlemmene fordeler de ikke kan skaffe seg alene.

Løsning (”Tad Winslow”)
Noen styrtrike konservative amerikanere mener privilegier er for de utvalgte. De hater OBOS og alt OBOS står for. I filmen møter vi Tad Winslow og hans familie som forklarer hvorfor de er ”Americans Against OBOS”. Filmene avsluttes med payoff ”Fordeler til flere”.
__________________________________
Oppgaven:
Rekruttere nye medlemmer gjennom å øke forståelsen av hva OBOS står for, og fortelle at medlemskap nå er gratis ut året.

Løsning (”Free is bad”)
Noen styrtrike konservative amerikanere mener privilegier er for de utvalgte. De hater OBOS og alt OBOS står for. De liker ingenting som er gratis, men elsker alt som er overdådig og dyrt. Tad Winslow forklarer i filmen hvorfor ”Free is bad”. Filmene avsluttes med informasjon at OBOS nå spanderer medlemskapet ut året, samt oppfordring om å bli medlem nå.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Lina Nordland
Art Director Pål Henrik Roska Danielsen
Konsulent Svein Larsen
Prosjektleder Anna Eriksson
Kreativ leder Aris Theophilakis
Grafisk Design Niri Bøyesen
Producer Beate Tangre
Producer Gry Sætre
Regissør Robert Jitzmark
Webdesign Frode Bjerved

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet