Gullblyanten

Gilde: Tegneseriekino

Tegneseriekino

Tittel Tegneseriekino
Kategori Design - Web/Animasjon
Byrå JCP Nordic
Kunde Gilde
Produkt Gilde
Innrykket i media Butikk // Web
Dato/tid for innrykk uke 42-45 2013

Vår oppgave var å lage en butikkampanje som skulle synliggjøre filmsponsoratet Gilde hadde inngått med Jul i Flåklypa. Målet med kampanjen var å “ta plass i butikk” og skape stopp-effekt, og med det inspirere shopper til å kjøpe produkter fra Gilde. Budskapet måtte være synlig, treffende og fascinerende.

Gilde ønsket å skape et eget univers rundt filmen, og dermed være med og bringe liv til lanseringen av den.

Sitat fra briefen: ”Det er opp til [byrået] å finne en naturlig link mellom Gilde og den nye filmen, uten at det skal ha et salgspush.”

Utfordringer:
*Vi kunne ikke kommunisere direkte mot barn
*Karakterene fra filmen kunne ikke vises sammen med produkter fra Gilde
*Vi kunne ikke promotere filmen direkte
*Vi hadde ikke noe spesifikt produkt å selge og dermed ingen egentlig god grunn til å være i butikk

Strategi/tilnærming:
Vår løsning ble derfor å lage et helt nytt produkt. Noe som kunne vise magien som oppstår, når to folkekjære merkevarer kommer sammen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå JCP Ignite
Art Director Espen Hornbug
Art Director Kristine Nergaard
Konsulent Jarle Ring
Prosjektleder Mari Ekkje
Kreativ leder Paul Little
Ansvarlig hos kunde Atle Egil Larsen
Grafisk Design Jasper Wiese
Produksjonsbyrå Øyedrops
Webutvikling Pingbull

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet