Gullblyanten

Hennig-Olsen: Hennig-Olsen Inspira

Hennig-Olsen Inspira

Tittel Hennig-Olsen Inspira
Kategori Design - Pakning
Byrå Scandinavian Design Group/McCann
Kunde Hennig-Olsen
Produkt Inspira
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk November 2014

Hennig–Olsen Is ville lansere en ny premium iskremserie. Med denne ville de vinne posisjonen som det norske folks iskremfavoritt. Da de kom til oss visste de allerede hva produktet skulle hete, nemlig Inspira.

Vårt oppdrag var å utvikle et sterkt konsept som spilte godt med navnet. Kunden ønsket seg et design som skulle friste en feminin målgruppe. Det var viktig at konseptet skilte seg fra konkurrentene. Produktene skulle ha et sterkt hylleinntrykk og tydelig seriepreg. Samtidig måtte det være lett å skille de ulike smakene fra hverandre.

Vi lot isen få hovedrollen. I en isdisk preget av 3D modellerte kuler, viser vi en ekte fløteis på en ekte og ujålete måte. En skje, lik den du finner i din egen kjøkkenskuff, med en raus porsjon is som er så fristende ut at du har lyst til å plukke den opp av fryseren i butikken.

Illustrasjonene fungerer som fargekodering, men gir også tydelige assosiasjoner til ingrediens, smak og konsistens, uten å være en direkte gjengivelse av råvarene. Illustrasjonene har kunstneriske kvaliteter som er med på å løfte serien til et premium nivå. Sammen med skjeen gir de produktet en sterk identitet, også utenfor emballasjen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Hanne Rognstad Østenfor
Prosjektleder Evelyn Irene Wulff
Prosjektleder Karianne Stenby
Kreativ leder Mathias Disen
Ansvarlig hos kunde Chris Voss
Ansvarlig hos kunde Kristine H. Vigsnes
Ansvarlig hos kunde Lillian Susanne Hall
Ansvarlig hos kunde Merete Willumsen Haugå
Fotograf Lisa Westgaard
Grafisk Design Tonje Jæger
Illustrasjon Stina Persson
Stylist Ann-Kristin Wang

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet