Gullblyanten

Egmont : Donald Duck - Høytleser

Donald Duck - Høytleser

Tittel Donald Duck - Høytleser
Kategori Stunt/Event
Byrå McCann/SDG
Kunde Egmont
Produkt Donald Duck
Innrykket i media Klikk.no, Dagbladet.no, Nettavisen.no, Tv2.no + TV2 God Morgen Norge. (http://www.tv2.no/v/922081/?ref=921789&wf=latest)
Dato/tid for innrykk Juni - Juli 2015
URL http://m.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=59777761

I en tid der trykte medier stadig utfordres av et større utvalg av digitale leseplattformer, har Donald Duck opplevd en nedgang i salg de siste 20 årene. Så hvordan kan vi få plass i hjertet til nye generasjoner og snu denne trenden? Vårt svar: Ved å gi barna de samme minnene og assosiasjonene til det ikoniske tegneseriebladet som foreldrene deres har. Vi tok fatt i et klassisk scenario som var sterkere tilstede før iPad og iPhones - høytlesing.

For dette skapte vi en stilling på Finn.no: Donald Duck søker høytlesere.

Disse skulle kunne bestilles til alle slags begivenheter via sosiale medier. Med en enkel og alternativ søkeprosess på telefonen, der man skulle lese inn en donaldstripe etter pipetonen, var responsen fra søkere, omtalen i media, og entusiasmen fra foreldre overveldende.

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Aon Raza Naqvi
Konsulent Joakim Vars Nilsen
Prosjektleder Camilla Drake Raanaas
Kreativ leder Stein Simonsen
Kreativ leder Torstein Greni
PR-ansvarlig Aon Raza Naqvi
Community Manager Aon Raza Naqvi
Ansvarlig hos kunde Bente Skogsrud
Ansvarlig hos kunde Marius Molaug
Filmfotograf Michael Ray VC Angeles
Grafisk Design Even Suseg
Grafisk Design Marte Langfjæran
Producer Aon Raza Naqvi

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet