Gullblyanten

National Geographic Channel Norge: Science of Stupid

Science of Stupid

Tittel Science of Stupid
Kategori Stunt/Event
Byrå Trigger AS
Kunde National Geographic Channel Norge
Produkt Science of Stupid
Innrykket i media Facebook. Sponset i kampanjeperioden for å bygge moment opp mot eventet og høy spons rett etter eventet for å styre interessen til å se på premieren.
Dato/tid for innrykk 10.-13. mars 2015

National Geographic Channel er viden kjent verden over, men få nordmenn vet at de har tilgang til kanalen, eller hva som vises der. I forbindelse med lanseringen av Håvard Lilleheie som ny programleder for serien Science of Stupid, var det viktig å få folk og medias oppmerksomhet for serien og kanalen. Strategien vår var dermed å lage noe så spektakulært at selv de store mediekonkurrentene våre ikke kunne la være å gi oss dekning, samtidig som stuntet var tett på programkonseptet.

Konseptet ble å lansere Håvard Lilleheie som Norges aller første levende kanonkule, i et event på selveste fredag den 13.! I tiden frem til eventet bygde vi opp historien på Facebook og Nat Geo-bloggen, hvor vi snakket om hva som skulle skje og hvorfor ting kunne gå galt. Vi viste også videoer fra byggingen av kanonen og testingen.

Science of Stupid samlet flere hundre mennesker utenfor Østbanehallen en fredags ettermiddag i strålende solskinn for å se Norges første levende kanonkule. VGTV, DBTV, P4 og TV2 dekket sendingen live, i tillegg til bred dekning i riks- og regionalmedier både før, under og etter eventet.

Kampanjen hadde en reach på 5 millioner og seertallet økte med 88% sammenlignet med forrige sesonggjennomsnitt.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Bjørnar Thorsen
Konsulent Thomas Barrie
Prosjektleder Karoline Bye Olerud
PR-rådgiver Mari Siljeholm
Kreatør Martine Fonstad-Smith
Innholdsrådgiver Max Berg

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet