Gullblyanten

Santander: Noen ideer er verdt å gjennomføre

Noen ideer er verdt å gjennomføre

Tittel Noen ideer er verdt å gjennomføre
Kategori Stunt/Event
Byrå SMFB
Kunde Santander
Produkt Bank
Innrykket i media WEB (inkl SoMe), TV
Dato/tid for innrykk februar - mai 2015

Bankene Santander og GE fusjonerte i 2014 og ble Santander Consumer Bank.

Vi fikk i oppgave å markere sammenslåingen i Skandinavia, og underbygge Santander sin merkevareposisjon: Banken for dine ideer.

Vi ville gjøre noe som viste vår posisjon på en engasjerende og overraskende måte.

Folk har mange drømmer og ideer der ute, og mange av dem deles i sosiale medier. Blant disse bestemte vi oss for å finne noen gode ideer som var verdt å gjennomføre, og alliere oss med venner og familie for å realisere dem uten at hovedpersonen visste noe.

I alt gjennomførte vi 6 ideer i Sverige, Norge og Danmark. Stuntene ble dokumentert og folk kunne oppleve overraskelsen i mini-dokumentarer på nett. Det ble også laget 30 sekunders kortversjoner som teaset prosjektet på TV.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Eirik Stensrud
Tekstforfatter Thomas Askim
Konsulent Lasse Polmar
Prosjektleder Henriette Valeur
Grafisk Design Magnus Snickars
Grafisk Design Sondre Hårstad
Producer Josefin Kollberg
Produksjonsbyrå Standart
Regissør Magnus Svanberg

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet