Gullblyanten

Shortcut AS: Shortcut rekrutterer ærlig

Shortcut rekrutterer ærlig

Tittel Shortcut rekrutterer ærlig
Kategori Print
Byrå John Eivind Hallén
Kunde Shortcut AS
Produkt To helsidesannonser i Dagens Næringsliv
Innrykket i media To helsidesannonser i Dagens Næringsliv
Dato/tid for innrykk 26. og 28. oktober 2016

Shortcut ønsker å ansette over 100 mennesker ved å bevisst velge gal kanal og galt budskap.

Kandidatene Shortcut er ute etter er unge, høyt utdannede og svært ettertraktede – millenials. Deres generasjon er kritisk til tradisjonell kommunikasjon, og næringslivet i sin helhet. Det holder ikke å si «ungt og dynamisk miljø» i stillingsannonsen, for at de skal tro på det. Så hvordan fremstå som troverdig?

Målgruppen leser ikke Dagens Næringsliv. Vi gikk ut med et annonsestunt i nettopp Dagens Næringsliv: To helsidesannonser tilsynelatende rettet mot direktører – der vi snakker utilslørt om hva vi står for og hvem vi er. Ved å utfordre ideen om at kunden alltid har rett, på direktørenes hjemmebane, beviser vi at vi deler millenials’ verdier og holdninger. Gjemt i direktørannonsen var det også en liten tekst om at Shortcut ansetter 100 nye medarbeidere.

Kampanjen nådde målgruppen ved at venner tipset om at her er det et OK selskap som søker folk, og de blir en troverdig avsender av dette budskapet, i stedet for en kjip annonse man ikke tror på.

Resultatet lot ikke vente på seg – vi ble nedringt av potensielle kunder, og vi har aldri opplevd større mengde arbeidssøkende.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director John Eivind Hallén
Tekstforfatter John Eivind Hallén
Prosjektleder Pål Andre Løberg
Ansvarlig hos kunde John Eivind Hallén

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet