Gullblyanten

Alpinco: Hafjell/Kvitfjell Identitet

Hafjell/Kvitfjell Identitet

Tittel Hafjell/Kvitfjell Identitet
Kategori Identitet
Byrå ANTI INC
Kunde Alpinco
Produkt Visuell Identitet
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk

Hvordan profilere to alpindestinasjoner på en måte som ivaretar deres unike personlighet, og samtidig tillater dem å kommunisere sammen, med én stemme?

Hva om denne ene stemmen tar eierskap til et universalt system brukt i alle alpinanlegg?

For at gjester skal forstå vanskelighetsgraden på nedfarter er det etablert et globalt løypemarkeringsystem bestående av fire geometriske former i primærfargene og sort. Hafjell og Kvitfjell blir de første alpinanleggene som bruker disse symbolene aktivt i sin visuelle identitet, og får dermed en subtil gratisreklame i hver bakke hos sine konkurrenter. Hafjell er den mer familievennlige av de to, mens Kvitfjell er for den eventyrlystne. Disse karaktertrekkene er tydelig når man i logoene skalerer symbolene etter andelen enkle og vanskelige løyper. De geometriske formene lar seg lett applisere i ulike mønstreringer på tvers av identitetene, og blir en tydelig signatur på både interne flater og i kommunikasjon.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Hege Skraastad
Kreativ leder Gaute Tenold Aase
Strategi Heidi Wilhelmsen
Grafisk Design Håkon Stensholt
Grafisk Design Kristoffer Eidsnes
Grafisk Design Martine Strøm

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet