Gullblyanten

Dolly Dimple's: Tampen Brenner

Tampen Brenner

Tittel Tampen Brenner
Kategori Stunt/Event
Byrå Anorak
Kunde Dolly Dimple's
Produkt Brennheit
Innrykket i media Facebook
Dato/tid for innrykk 20. april 2016
URL https://tampenbrenner.dolly.no/

Få en yngre målgruppe fysisk inn i restauranten for å prøve Dolly Dimple’s fantastiske pizza. Try to buy. Denne målgruppen er vanskelige å nå og lever i stor grad sine liv i digitale kanaler. De elsker pizza, men vi ville gjøre Dolly mer synlige for dem ved å bevise, i stedet for å bare påstå, at Dolly er en moderne og nytenkende merkevare.

Derfor laget vi en moderne og digital tolkning av den gode gamle barneleken: Tampen Brenner. I spillet, som var en web-app spesiallaget til mobil, kunne de finne og vinne en gratis pizza.

Spillet var sentrert rundt din GPS-posisjon. Uansett hvor i Norge du startet spillet, ville en digital pizza bli plassert innenfor et par minutter i gangavstand. Spillerne manøvrerte seg rundt i den ekte verden, mens de fikk hint og tilbakemeldinger fra mobilen. For å få folk til restauranten måtte man gjøre krav på premien sin ved å besøke en Dolly-restaurant, og bytte den virtuelle pizzaen mot en rykende fersk, spiselig og helt ekte Brennheit pizza.

Over 20% av våre FB-fans deltok.
45% spilte flere enn én gang.
Gjennomsnittlig tid i spillet: 3 minutter og 36 sekunder.
Alle 700 pizzaene ble funnet og så hentet i restaurant.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Jens Bjørklund
Art Director Kasper Amundsen Tuvnes
Art Director Magnus Høgberg Hanse
Tekstforfatter Pål Høyer-Andreassen
Tekstforfatter Øistein Markus Holm
Konsulent Rune Roalsvig
Prosjektleder Ellen Sørnes Hilleren
Klipp og motion graphic Erlend Dal Sakshaug
Grafisk Design Derek Ercolano
Grafisk Design Edel Drage
Produksjonsbyrå Man vs. Internet

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet