Gullblyanten

Diadora: Diadora Delivery

Diadora Delivery

Tittel Diadora Delivery
Kategori Sosiale medier
Byrå SMFB
Kunde Diadora
Produkt Sko
Innrykket i media Online, Facebook, Instagram
Dato/tid for innrykk Februar-Mars 2016
URL http://entries.no/diadora/

Det italienske sportsmerket Diadora hadde sin storhetstid på 70 og 80-tallet. Årevis med liten tilstedeværelse har medført lav oppmerksomhet og attraktivitet. Vinteren 2016 skulle merkevaren relanseres i markedet med deres ikoniske N9000 løpesko. Målet var å posisjonere seg i det attraktive sport- og løpesegmentet gjennom den klassiske løpeskoen.

I stedet for å bare fortelle folk om at Diadora nå var tilbake, ville vi gjøre noe som engasjerte målgruppen aktivt.

Løsningen ble å gi den første forhåndsbestillingen av skoen en helt spesiell levering - og gjøre det til hele lanseringskampanjen.

Vi allierte oss med et utsalg i Barcelona og visste på den måten hvor ruten for leveringen måtte gå. Gjennom sosiale medier segmenterte vi rekrutteringskampanjen geografisk for å samle løpere til hver etappe. I løpet av 2 uker fikk vi over 1000 søkere. Et dedikert media-team fulgte hver meter av løpet og delte små og store historier gjennom totalt 250 media-poster fra det 1500 kilometer lange løpet. I tillegg kjørte vi live-løp mellom twitter og kampanjesiden der vi utstyrte løperne med spesialtilpasset kamera som live sendte via Periscope (dette var før FB-live ble lansert). Alt ble feedet inn til en interaktiv kampanjeside hvor man kunne scrolle gjennom hele løpet, finne lokale løpere og se mer av skoene og produktene som ble brukt på de ulike distansene.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Eirik Stensrud
Tekstforfatter Alexander Gjærsøe
Tekstforfatter Hans Magne Ekre
Tekstforfatter Thomas Askim
Konsulent Kim Herlung
Konsulent Kristian Kristiansen
Prosjektleder Cecilie Aurstad
Prosjektleder Silje Hvideberg Tobiassen
Prosjektleder Tuva Dyrnes
Sosiale medier Anne Marte Stange Smebye
Video artist Arnar Haldorsson
Sosiale medier Meri Sørgaard Hellman
Sosiale medier Mikal Johannes Murstad Strøm
Sosiale medier Sølvi Eirin Mobakken
Byråproducer Christoffer Lorang Dahl
Grafisk Design Benjamin Rodgers
Grafisk Design Magnus Snickars
Grafisk Design Nicklas Hellborg
Produksjonsbyrå MediaMonks
Produksjonsbyrå SMFB Factory

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet