Gullblyanten

Diadora: Diadora Delivery

Diadora Delivery

Tittel Diadora Delivery
Kategori Håndverk
Byrå SMFB
Kunde Diadora
Produkt Sko
Innrykket i media Kampanjeside, stunt
Dato/tid for innrykk Februar-Mars 2016
URL http://entries.no/diadora/craft

Det italienske sportsmerket Diadora hadde sin storhetstid på 70 og 80-tallet. Årevis med liten tilstedeværelse har medført lav oppmerksomhet og attraktivitet. Vinteren 2016 skulle merkevaren relanseres i markedet med deres ikoniske N9000 løpesko. Målet var å posisjonere seg I det attraktive sport- og løpesegmentet gjennom den klassiske løpeskoen.

I stedet for å fortelle folk om at Diadora nå var tilbake, ville vi gjøre noe som engasjerte målgruppen aktivt.

Løsningen ble å gi den første forhåndsbestillingen av skoen en helt spesiell levering - og gjøre det til hele lanseringskampanjen.

Gjennom 9 dager engasjerte vi målgruppen i kjerneområdene i Italia, Frankrike og Spania ved et real-time event spredt gjennom ulike kanaler. Et dedikert media-team fulgte hver meter av løpet og delte små og store historier gjennom totalt 250 media-poster fra det 1500 kilometer lange løpet. Alt materiellet ble feedet inn til en interaktiv kampanjeside hvor man kunne utforske og se høydepunkter, scrolle gjennom hele løpet og finne lokale løpere.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Eirik Stensrud
Tekstforfatter Alexander Gjærsøe
Tekstforfatter Hans Magne Ekre
Tekstforfatter Thomas Askim
Konsulent Kim Herlung
Konsulent Kristian Kristiansen
Prosjektleder Cecilie Aurstad
Prosjektleder Silje Hvideberg Tobiassen
Prosjektleder Tuva Dyrnes
Sosiale medier Anne Marte Stange Smebye
Sosiale medier Meri Sørgaard Hellman
Sosiale medier Mikal Johannes Murstad Strøm
Sosiale medier Sølvi Eirin Mobakken
Byråproducer Christoffer Lorang Dahl
Grafisk Design Benjamin Rodgers
Grafisk Design Magnus Snickars
Grafisk Design Nicklas Hellborg
Klipp Arnar Haldorsson
Produksjonsbyrå MediaMonks
Produksjonsbyrå SMFB Factory

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet