Gullblyanten

McDonald's: Det tar lang tid å lage god mat fort

Det tar lang tid å lage god mat fort

Tittel Det tar lang tid å lage god mat fort
Kategori Web
Byrå DDB Oslo AS
Kunde McDonald's
Produkt Kvalitet nettside
Innrykket i media Egen nettside
Dato/tid for innrykk Juni 2016
URL http://kvalitetmcd.no/

Norskprodusert mat er synonymt med kvalitet i det norske folks hoder. Derfor har McDonald’s i flere år snakket om sitt samarbeid med norske bønder.
Likevel er endel fortsatt skeptiske til matkvaliteten, selv om de har hørt budskapet vårt i flere år. De stoler ikke helt på at det er sant. Eller de tror McDonald’s gjør noe rart med den fine norske maten før den serveres i restaurant.

Det var derfor på tide å fornye kvalitetshistorien til McDonald’s, fra å kun handle om vårt samarbeid med norske bønder til å forklare hvordan vi lager maten vår. For hvordan klarer McDonald’s egentlig å lage så god mat så raskt? Alt ligger i forarbeidet. Det du ikke ser i de to minuttene. Konsept: Det tar lang tid å lage god mat fort.

En stor del av jobben handlet også om å øke stolthet internt, og gjøre de ansatte i restaurant mer kapable til å svare på spørsmål fra gjester så vel som venner og kjente.

Det ble også satt opp quizløsninger mot de ansatte, med spørsmål linket til nettsiden for å øke motivasjonen for å lære mer om McDonald's fokus på råvarer og kvalitet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Even Moseng
Tekstforfatter Julian Hagemann
Tekstforfatter Kenneth Lamond
Konsulent Helen Selberg Johansen
Prosjektleder Silje Linge
Ansvarlig hos kunde Mette Vonen
Illustrasjon Bjørn Brochmann/Commando Group
Producer Nico Gerrard/Commando Group
Produksjonsbyrå Jørgen Winsnes/Good Morning
Produksjonsbyrå Raphael Rauwolf/Good Morning
Produksjonsbyrå Thea Granberg/Good Morning

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet