Gullblyanten

TINE: Skilpaddeløpet

Skilpaddeløpet

Tittel Skilpaddeløpet
Kategori Onlinefilm
Byrå SMFB
Kunde TINE
Produkt Revet Ost
Innrykket i media YouTube
Dato/tid for innrykk 14. september 2016

I ostehylla finnes det produkter som ikke kan kalle seg ost, men som må nøye seg med navn som «revet», «topping», «pizzablanding» og «økonomipakning». Dette er produkter som i motsetning til TINE Revet ost, ikke er 100 prosent ekte ost.

2⁄3 av norges befolkning er lykkelig uvitende om forskjellen. Folk tror de alltid topper lørdagspizzaen med ekte vare, dermed blir sjokket stort når de for første gang hører om “ost”.

Så for å fortelle at du kan unngå den uekte osten ved å kjøpe TINE Revet ost – lagde vi webannonser hvor vi fikk sagt at det var ekte ost skikkelig mange ganger. Annonsene plasserte vi foran filmer på Youtube, og de ledet inn til en kampanjeside på tine.no med en mockumentary og mer info om ekte ost.

Selv om målet ikke var å få folk til å se mange minutter med skilpaddeløp, har folk latt seg begeistre. Gjennomsnittlig visningstid på de skippbare annonsene er hele 77%!

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Pia Ølstad
Art Director Sveinung Arnestad
Konsulent Lars Istre
Konsulent Lasse Polmar
Prosjektleder Diana Jandl von Hall
Prosjektleder Nina Callenås
Content manager Anni Othilia Eliassen
Digital prosjektleder Birgitte Christensen
Digital konsulent Christian Raae
Content manager Kaja Gilje Sekse
Digital konsulent Simon Karlsson
Ansvarlig hos kunde Nina Adelaide Adolfsen
Ansvarlig hos kunde Nina Skotte
Grafisk Design Håvard Svennungsen
Grafisk Design Sondre Hårstad
Producer Henriette L Carlsen
Producer Madicken Langvad
Regissør Arild Frölich

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet