Gullblyanten

Viasat : MAX FLAKS!

MAX FLAKS!

Tittel MAX FLAKS!
Kategori Brings DM-pris
Byrå Bouvet Reklamebyrå
Kunde Viasat
Produkt Viasat Parabol
Innrykket i media Bannere på VG, SOL, Startsiden, Facebook, ditthjem.no og P4.no. Helside i Dagbladet og Ditt Hjem.
Dato/tid for innrykk Uke 39 og 40 - 2016
URL http://www.viasat.no/hurra

UTFORDRING
Viasat lanserte i høst seks spesifikt etterspurte kanaler for parabolkundesegmentet: Discovery Channel, Max, Vox, TVNorge, Eurosport 1 og Eurosport Norge. Kanaltilbudet til Viasat, med Viaplay og Viasat TV To Go inkludert, passer perfekt for hele husholdningen. Tilbud som dette har dermed flere målgrupper enn akkurat bare den som er mottaker av faktura og nyhetsbrev. Det er derfor svært utfordrende å kommunisere produktoppgraderinger og
tjenesteforbedringer som dette til både primærmålgruppen og det vi kan kalle følgemålgruppen,

LØSNING
I alle kanaler valgte vi å lage en ordlek med alle de involverte kanalnavnene, på digitale flater. For å øke oppmerksomheten i postal DM brukte vi kartvisningen av hver og en adresse som forside, med et personifisert budskap om seks nye kanaler rett hjem i din stue. Og siden stua ikke er det eneste stedet vi ser TV lenger, ga denne adresseringen oss en fin anledning til å snakke om både Viaplay og Viasat TV To Go.

Målene:
25 % økt aktivering av Viasat TV To Go.
Øke websalget med 100%.
1000 oppgraderinger fra Mini til Basis.

RESULTAT
Viasat TV To Go-aktivering: +12 %
Unike brukere per dag i kampanjeperioden: +23 %
Økning web-salg: +100 %
Oppgraderinger fra Mini til Basis: +15 %

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Håvard Nærdal
Tekstforfatter Einar Føtschl
Konsulent Ina Svarød
Prosjektleder Vilje Mohn
Bannerutvikler Zulfeekar Cheriyampurath
Ansvarlig hos kunde Aina Halfstad
Ansvarlig hos kunde Hedda Backe Kristensen
Ansvarlig hos kunde Siw Gabrielsen Lowe
Ansvarlig hos kunde Siw Verner-Carlsen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet