Gullblyanten

Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, Parat og Arbeidstilsynet.: Kjedelig, men viktig 2.0

Kjedelig, men viktig 2.0

Tittel Kjedelig, men viktig 2.0
Kategori Ikke-kommersiell
Byrå Geelmuyden Kiese
Kunde Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, Parat og Arbeidstilsynet.
Produkt
Innrykket i media YouTube (primært) og Facebook
Dato/tid for innrykk 14. juni 2016 - 15. august 2016

Dette er en videreføring av kampanjen som skulle øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet, ble i 2016 tatt videre som en kampanje som skulle øke organisasjonsgraden blant den samme målgruppen. Det ble denne gangen laget 2 1/2 nye filmer som gikk som skipable pre-rolls på YouTube.

Den nye tematikken for årets filmer gjorde at vi måtte tenke litt annerledes siden det ikke lenger var snakk om en informasjonskampanje om regler nedtegnet svart på hvitt. Nå skulle vi vise de potensielle konsekvensene av valget mellom å stå utenfor det organiserte arbeidslivet.

Vi ville bruke det samme absurde universet som i de originale Kjedelig, men viktig-filmene, men nå gjort om til en klassisk vervekampanje for å få arbeidstakere og -givere i utelivsbransjen til å melde seg inn de ulike organisasjonene. (Dette er også hovedargumentet for hvorfor denne hører hjemme her i online-video, og ikke i Ikke-kommersiell. Virke, NHO, Fellesforbundet/LO og Parat er definitivt kommersielle aktører i denne sammenheng.)

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Morten Borgestad
Art Director Sarah Willoch
Tekstforfatter Trygve A. Tønnessen
Konsulent Geir Ove Harnes
Prosjektleder Celine Gran
Motion Graphics Per Øyvind Weum
Ansvarlig hos kunde Gro Synnøve Færevåg
Filmfotograf Nico Poulsson
Producer Hugo Føsker
Produksjonsbyrå Fantefilm
Regissør Ola Markus Lisberg

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet