Gullblyanten

Norwegian: Brad er singel

Brad er singel

Tittel Brad er singel
Kategori Print
Byrå TRY
Kunde Norwegian
Produkt Flybilletter til Los Angeles
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk 22.september 2016

Norwegian åpner stadig nye ruter. Målet med denne kampanjen var å øke salget av direkterutene til USA.

Bruddet mellom Hollywood-stjernene Angelina Jolie og Brad Pitt var 21.september på alles lepper. Vi lagde en enkel annonse, med teksten “Brad er singel” og fokus på pristilbudet, med direkterute én vei fra Oslo/London-Los Angeles. Annonsen ble rykket inn som en helside i VG, samt oversatt i Evening Standard i London, dagen etter at nyheten om paret ble kjent. Annonsen ble også publisert på Norwegians egen Facebook-side. Og annonsen tok av.

Resultater:
32% salgsøkning på ruten på én dag
300 000 000 mennesker nådd
53,2 millioner følgere i sosiale media kunne se poster som nevnte annonsen
94 prosent av postene var positive eller nøytrale.
54 000 000 NOK redaksjonell verdi

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Marius Aasen
Tekstforfatter Susanne Hovda
Konsulent Trond Sandø
Konsulent Trond Sandø
Prosjektleder Ulle Hennum Birkrem

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet