Gullblyanten

VG: TAPERSYMFONIEN

TAPERSYMFONIEN

Tittel TAPERSYMFONIEN
Kategori Promo/aktivisering
Byrå SMFB
Kunde VG
Produkt Spons
Innrykket i media VGTV, facebook
Dato/tid for innrykk Mai 2016
URL http://entries.no/VG/tapersymfonien/

VG er en av hovedsponsorene for landslaget i fotball. Verdien av dette sponsoratet er knyttet tett opp til de sportslige resultatene.
Da vi begynte å jobbe med VG var interessen for landslaget på bunn etter en mislykket EM-kvalik og mange tap. Ikke noe å bruke penger på for en sponsor, med andre ord.
Vi bestemte oss for å lage en kampanje for å sørge for at Norge vinner. Resultatet ble en "tapersymfoni" som skulle påvirke én konkret målgruppe(landslaget) til å oppnå ett konkret mål/foreta en handling (vinne mot Island) for å umiddelbart øke verdien av sponsoren (VG) sine investeringer. Hvis Norge vinner, øker interessen og blesten rundt laget, som gir større avkastning på sponsoratet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Lasse Polmar
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
kreatør Alexander Gjersøe
Grafisk design / Motion Arnar Halldorsson
Kreatør Hans Magne Ekre
kreatør Hans Martin Rønneseth
Komponist Raymond Enoksen / Dreamscores
Ansvarlig hos kunde Anja Palmer Skagestad
Ansvarlig hos kunde Camilla Grund
Ansvarlig hos kunde Hanan Jahr
Ansvarlig hos kunde Vjollca Moazzem
Produksjonsbyrå Mexiko Media
Regissør Jens Bull

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet