Gullblyanten

Bik Bok: The season of giving

The season of giving

Tittel The season of giving
Kategori Onlinefilm
Byrå T/A POL
Kunde Bik Bok
Produkt Julekampanje
Innrykket i media Sosiale medier
Dato/tid for innrykk 21. november 2016
URL https://vimeo.com/192441010

Ser man på unge jenters Instagram og Facebook-profiler er det få ord og som brukes for å beskrive noe. Emojis og korte kommentarer som ”HOT, Babe! Søta <3 <3 <3 osv. er deres måte å gi komplimenter på. Vi fant dette fenomenet interessant og foreslo at Bik Bok kunne gjøre et sosialt eksperiment: Hvordan ville jenter som lever i den digitale verden reagere på ”gammeldagse” komplimenter ansikt til ansikt?

Bik Bok har over 400.000 følgere på Instagram og drøye 200.000 fans på Facebook. Som en stor aktør på sosiale medier ønsket de å utnytte denne posisjonen til å minne sin kundegruppe, jenter 16-25 år, på å være snille med hverandre. Ikke bare på digitale flater, men også i den virkelige verden.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ine Bryhn
Art Director Martin Ruge
Konsulent Kjetil Botten Skogly
Prosjektleder Elle-Beth Lønnestad
Prosjektleder Emma Karlsson
Ansvarlig hos kunde Lina Tellström
Grafisk Design Ole Jakob Bøe Skattum
Producer Halvor Lid
Regissør Thea Hvistendahl

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet