Gullblyanten

Mattid: Arne blir digital

Arne blir digital

Tittel Arne blir digital
Kategori Onlinefilm
Byrå Creuna AS
Kunde Mattid
Produkt Matkasse
Innrykket i media Facebook, YouTube, Spotify-ads
Dato/tid for innrykk 2016.10.11 -
URL http://arneblirdigital.com/

Det er mange tilbydere av matkasse-konsepter, og det blir stadig fler. Det var derfor ingen enkel oppgave å skulle lansere Arne Brimis matkasse MATTID, som siste kokk i rekken. Aktørene forteller oss om varierte og sunne menyer, at hverdagen blir enklere og om lokalproduserte råvarer. De fleste er også komponert av en kyndig og kjent matmann. Så, hva er det som skiller Arnes matkasse fra andre, og hvordan skulle vi få oppmerksomhet rundt lanseringen?
Det er ihvertfall én ting som gjør anledningen unik:
Arne Brimi har i en årrekke vært regnet som norges fremste eksponent for norsk matkultur. Det han derimot ikke er så kjent for eller med, er internett. Brimi-mat på nett er derfor Arnes første steg mot full digital transformasjon!

I kjernen av konseptet “Arne blir digital” stod en serie online-filmer. Disse hadde som formål å promotere MATTID gjennom de ulike digitale krumspringene Arne stod for, enten det var matquizer på Kahoot, Brimi-emojis, dronefrakt av matkasse eller Google Maps-jakt på gode råvarer.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent John Aurtande
Prosjektleder Lisbeth Fasting
Kreativt ansvarlig Oskar Bringager
Kreativt ansvarlig Pål Jespersen
Produksjonsbyrå Parkas production
Regissør Sverre Koch
Webutvikling Kent Robin Haugen
Webutvikling Åsmund Indrebø Næs

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet