Gullblyanten

Blåfrostfestivalen: Blåfrostfestivalen 2016/2017

Blåfrostfestivalen 2016/2017

Tittel Blåfrostfestivalen 2016/2017
Kategori Utendørs/Omgivelser
Byrå Natiwe
Kunde Blåfrostfestivalen
Produkt Plakat / Kommunikasjon 2016/2017
Innrykket i media November 2015 - Februar2017
Dato/tid for innrykk November 2015 - Februar 2017
URL http://www.blaafrost.no/#/

Bakgrunn:
Innerst i en fjord, langt mot nord, ligger Slipen. Et industribygg - værbitt og slitt, fullt av historikk. En gang et pumpende hjerte i et av Norges største båtbyggermiljø. Industrialiseringen sendte arbeiderne hjem og økonomien til bunns, og ble Slipen forlatt. Lysene ble slukket og maskinene støvet ned. Helt til en gjeng musikalske ildsjeler vekket giganten i fjæra til live i 2006.

Vi befinner oss i Rognan. Et lite tettsted i Saltdal kommune i Nordland. Der arrangerer de Blåfrostfestivalen. En festival som har bygd seg opp til å bli en nasjonal aktør på rekordtid.

Utfordring:
Profilere festivalen i 2016. Videreutvikle kommunikasjonsbudskapet ved å knytte det mot båtslipens historikk og kombinere det med ordet Blåfrost.

Mål:
Overraske publikum.

Gjennomføring:
Vi ønsket å skape en interaktiv opplevelse for festivaldeltagerne, ved å lage plakater som reagerte når publikum gikk forbi installasjonene.

Seks sensorstyrte plakater med innebygde røykmaskiner og lys. Styrt av enkle datamaskiner som timet røykutslipp fra røykmaskinen og oppfading/nedfading av blålige lys (Frostrøyk)

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå Natiwe
Konsulent Belinda Renå Reitan
Kreativ leder Frank Trana
CPU Norwegian Creations
Kaffe, Vafler og Klemmer Siv-Elin Øyen
Casefilm Spætt Media
Ansvarlig hos kunde Øyvind Holthe
Filmfotograf Stian A. Olsen
Fotograf Ole A. Ekker
Fotograf Øystein E. Hermstad
Produksjonsbyrå Trykkpartner AS

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet