Gullblyanten

RAC Norway: Billy

Billy

Tittel Billy
Kategori Sosiale medier
Byrå Ko&Co
Kunde RAC Norway
Produkt Budget
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk 10/6 - 13/8
URL http://www.budget.no/

Budget ønsket å styrke merkevaren i relevant målgruppe (18-35). Hovedmålet var å plassere Budget som prioritert tjenesteleverandør og skape positiv branding. Delmålene var å øke kjennskap, og oppslutning i sosiale medier.

Vi introduserte Billy – en Mini kabriolet unge mennesker kunne låne for 1 krone dagen. Billy kunne utelukkende bookes via Facebook-sidene til Budget Bilutleie. Du kunne låne Billy i opptil 3 dager, og levere han hvor du selv ønsket (innen Norges grenser). Hver gang Billy kom inn fra tur, så sa vi fra på Budget sine Facebook-sider. Da kunne folk i det aktuelle området booke han (via custom page på Facebook), og bli trukket ut som Billys neste sjåfør. Så fortsetter reisen videre gjennom landet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Iver Schrøder
Art Director Mats Bergesen
Konsulent Hilde Marie Gundersen
Konsulent Siri Flamme
Prosjektleder Benedicte Larodd
Kreativ leder Christian Bjørndalen
Ansvarlig hos kunde Erik André Bratseth
Ansvarlig hos kunde Susanne Bjørkmann
Grafisk Design Erling Storvik

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet