Gullblyanten

Fortou: Fortou

Fortou

Tittel Fortou
Kategori Identitet
Byrå Melvær&Co
Kunde Fortou
Produkt Visuell identitet
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk Mai 2016

Bakgrunn:
Lokalene til gamle Tou [tau*] bryggeri er i dag Stavangers mest spennende og dynamiske scene og kulturhus.

På fortauet foran Tou Scene har Fortou åpnet dørene. Her leveres 'street food' av ypperste klasse. Rettere sagt fortausmat av beste sort! Et ordspill vi bare måtte utnytte i den grafiske løsningen.

Ønske:
Fortou ønsket seg en logo som i tillegg til å være en tydelig egen identitet, også står i stil med naboene Tou Scene og håndverkspøbben Øst som de samarbeider med. Identiteten skal appellere til en bred målgruppe og bygge videre på kvalitetene i det gamle industribygget.

Løsning:
Logoen gjenspeiler det som definerer et fortau – formen som rammer inn og følger gaten. Logoen er derfor sammensatt av "fortauene" som rammer inn bokstavene. Skrivemåten (fortau + "foran Tou" = Fortou) gir et elegant typografisk oppsett. Fortou skal også kjøre gatelangs med catering. Derfor var det naturlig å bruke et stilisert gatekart over området som grafisk element.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ida Kristine Hatleskog
Konsulent Andreas Melvær
Ansvarlig hos kunde Ørjan Kønig og Arnt Skjerve
Grafisk Design Ida Kristine Hatleskog

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet