Gullblyanten

Orkla confectionery & snacks: Smashkroppen2016

Smashkroppen2016

Tittel Smashkroppen2016
Kategori Onlinefilm
Byrå Saatchi & Saatchi
Kunde Orkla confectionery & snacks
Produkt Smash!
Innrykket i media Facebook, Spotify
Dato/tid for innrykk Mai - juli 2016

Sommerkropp-hashtagger handler om sixpacks, thighgaps og proteinshakes, mens Smash! handler om å unne seg litt nytelse, om å leve litt og om å gi litt f.

Vi inviterte alle sosiale mediers dream team Vegard Harm og Makeupmalin til samarbeid, og sendte dem ut på oppdrag for å fylle begrepet #SK2016 med ny mening.
Reisen ble dokumentert kontinuerlig via håndholdte kameraer og mobiltelefoner, og til slutt satt vi igjen med en miniserie på fire episoder og en hjemmesnekra musikkvideo med tilhørende bakomfilm.

Resultater fra Facebook er kanskje litt diffuse, men vi slenger de med:
Video reach: 3,4 millioner
Video views: 1,5 millioner
Engagement: 51.500 (likes, kommentarer, delinger)

Videre er låta streamet nærmere 300.000 ganger på Spotify, i tillegg til at klippene har generert over 100.000 organiske visninger på YouTube.

I tillegg opplevde Smash! en 41% salgsøkning i kampanjeperioden sammenlignet med 2015.

Smashkroppen:

Ep 1 - https://www.youtube.com/watch?v=vDY2q-8uHss

Ep 2 - https://www.youtube.com/watch?v=aEqnDrBJ5cQ

Ep 3 - https://www.youtube.com/watch?v=bBHgFr472xM

Ep 4 - https://www.youtube.com/watch?v=jyykRAfa9eA

Musikkvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=PP4i-xTGatk

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Fanny Vaager
Tekstforfatter Øyvind Waage
Konsulent Vilhelm Camillus Paus
Prosjektleder Gry Birgitte Bækkelund
Planner Patrik Bergfjord
Planner Torbjørn Aksdal
Kreatør og produsent Vetle Gjevestad Agledahl
Ansvarlig hos kunde Anders Bjørneby
Ansvarlig hos kunde Lise Marie Nordby Stavedal
Ansvarlig hos kunde Per Ottar Grotle

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet