Gullblyanten

Visit Nordfjord: Identitet og konsept for Visit Nordfjord

Identitet og konsept for Visit Nordfjord

Tittel Identitet og konsept for Visit Nordfjord
Kategori Identitet
Byrå Creuna AS
Kunde Visit Nordfjord
Produkt Ny identitet
Innrykket i media Sosiale medier, annonser, produkter, web, brosyre ++
Dato/tid for innrykk Lansert September 2016
URL http://www.nordfjord.no/

Utfordring:
• Nordfjordregionen er lite kjent, også i Norge - profilen skal sette Nordjord på kartet.
• Få turistene til å bli lengre - vise Nordfjordopplevelsen som én reise fra ytterst til innerst.
• Identitet som tillater at svært ulike opplevelser og aktører løftes frem, samtidig som konseptet binder regionen sammen.

Nordfjord er den mest kompakte og komplette Norgesopplevelsen, med spektakulær natur og opplevelser i hjertet av det norske reiselivsproduktet. Innenfor et begrenset og svært tilgjengelig område mellom den store breen og storhavet er det tett mellom mektige naturopplevelser som gir en helhetlig opplevelse av det særegne Norge. I Nordfjord finner du alt dette –derav slagordet  ”alt i ein fjord”.
 
Nordfjord  trenger å løfte fram spydspissene. Nordfjord har det villeste havet i Norge, det høyeste fjellet i Norge med foten i fjorden, den største fastlandsbreen i Europa og mye mer. Dette skal nordfjordingene tørre å si høyt og tydelig og med sjelvtillit, uten å være brautende.
 
Logoen er inspirert av formen på fjorden. Selve navnet er et symbol i seg selv. Logoen er dynamisk som en reise: Kompakt, kort avstand og mange høydepunkter. Konseptet er basert på et grid system, luftig typografisk utrykk som også antyder fjordarmer. 

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Lisbeth Fasting
Lansering og rådgivning Arne Hjeltnes
Motion og design Balder Dysthe
Rådgivning og konsept John Aurtande
Design, konsept og tekst Marc Ligeti
Tekst og konsept Olav Nausthaug
Design og konsept Stein Øvre
Ansvarlig hos kunde Marita Lindvik

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet