Gullblyanten

Hunton: En grønn idé

En grønn idé

Tittel En grønn idé
Kategori Brings DM-pris
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Hunton
Produkt Huntons trefiberbaserte byggematerialer
Innrykket i media Juni-september 2016
Dato/tid for innrykk Juni-september 2016

Utfordring:

Hvordan få oppmerksomhet for Huntons miljøvennlige produkter blant prosjektledere i offentlig sektor?
Hunton er Norges ledende produsent av trefiberbaserte byggematerialer og isolasjon, laget av og for naturen. Hunton har lav kjennskap og kunnskap i markedet generelt, og i offentlig sektor spesielt. Oppgaven var derfor å få Hunton top-of-mind hos offentlige prosjektledere som har ansvaret for å utvikle kravspesifikasjoner til offentlige bygg, og samtidig vise fordelene med og viktigheten av å bruke miljøvennlige produkter i fremtidens bygg.

Løsning:

Løsningen ble en DM i form av et terrarium, et eget økosystem i en glasspære som kan leve i årevis på kontoret til mottakerne. Over 50 offentlige prosjektledere over hele landet mottok store, egendesignede lyspærebokser som inneholdt et terrarium og en brosjyre som lot målgruppen fordype seg i Huntons produktspekter.

DM'en har blitt veldig godt mottatt, og har bidratt som en døråpner for ytterligere dialog mellom Hunton og prosjektlederne.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Sindre Veseth Foss
Tekstforfatter Ulrik Solum Waagsether
Konsulent Frederik Horn
Prosjektleder Christina Langthon
Ansvarlig hos kunde Thomas Vaarlund
Grafisk Design Jenny Solem Vikra
Grafisk Design Kathrine Winther Løkke
Grafisk Design Marte Espevik
Produksjonsbyrå Nikolai Sabel

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet