Gullblyanten

Høyskolen Kristiania: En hva-skal-jeg-bli-odyssé

En hva-skal-jeg-bli-odyssé

Tittel En hva-skal-jeg-bli-odyssé
Kategori Onlinefilm
Byrå Anorak
Kunde Høyskolen Kristiania
Produkt Høyskolen Kristiania
Innrykket i media VGTV
Dato/tid for innrykk 10.01.2016 - 15.03.2016
URL http://www.vgtv.no/annonsorinnhold/#!/5/hoeyskolen-kristiania/41/en-hva-skal-jeg-bli-odysse-eventplanleggeren

Da Høyskolen Kristiania ble lansert som merkevare i 2016 fikk vi i oppgave å minne en generasjon velsignet med høy selvtillit og gjør-det-selv-mentalitet på at kunnskap fortsatt trengs. Og det skulle vi gjøre på en måte som både vekket oppmerksomhet og økte antallet søknader til skolen.

Vår ide var å lage en realityserie på nett basert på følgende spørsmål: Hva skjer når tre 19-åringer får prøve deg i drømmejobben – helt uten utdanning? Sammen med Høyskolen Kristiania fant vi Henrik, Kelly og Lise, som alle på hver sin måte representerte tanker og følelser rundt arbeidsliv og utdanning som HK ønsket å utfordre. Henrik dro til fjells med tre tidligere rusmisbrukere for å være PT-en deres. Kelly fikk ansvaret for et event for en organisk energidrikk og Lise tok over et hotell.

Vårt ønske var at eksperimentet ikke bare ville underholde, men også tilby Henrik, Kelly og Lise – og publikum – nye perspektiver på arbeidslivet, utdanning, ulike karrierer og…ja, det å være ung.

- Over 600 000 unike views (Antall mennesker mellom 18-23: 400 000)
- Gjennomsnittlig seertid 5 minutter
- Antallet søkere til HKs kreative studier gikk opp med 20%

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Lars Holthe
Tekstforfatter Peter Power
Konsulent Janne Espevalen
Prosjektleder Kristina Tallaksen
Planner Ørnulf Johnsen
Designer Christina Magnussen
ansvarlig hos kunde Jon E Fornes
Online Kristian Berg
Executive producer Magne Lyngner
Designer Nils Wogsted
Online OP Ola Nestande
ansvarlig hos kunde Svein Meek
Postprodusent Øystein Dyb
Producer Mari Grundnes Paus
Produksjonsbyrå Bacon
Regissør Marie Kristiansen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet