Gullblyanten

Gjensidige: Ungdomsavtalen

Ungdomsavtalen

Tittel Ungdomsavtalen
Kategori Integrert
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Gjensidige
Produkt Forsikringsavtale for unge sjåfører
Innrykket i media Sosiale medier, Facebook
Dato/tid for innrykk August 2016
URL https://www.gjensidige.no/ungdomsbil

Unge sjåfører betaler mer for bilforsikring fordi de er mer utsatt for skader. Gjennom Ungdomsavtalen tilbyr Gjensidige å betale opptil 10 000 kroner tilbake for alle unge med bilforsikring hos Gjensidige, dersom de unngår skader med bonustap til de fyller 23 år. Utfordringen ble å gjøre avtalen kjent. Det er først og fremst utenfor de store byene at ungdom er tidlig ute med å skaffe seg lappen og bil. Løsningen ble en integrert kampanje med utgangspunkt i å nå målgruppa på Facebook, Youtube og Google Display, og med en kampanjeside som nav.

https://www.gjensidige.no/ungdomsbil

På kampanjesiden engasjerte vi dem til å stemme fram den fineste ungdomsbilen, samtidig som det glade budskap om Ungdomsavtalen var tydelig integrert i løsningen. Kampanjen nådde frem til 72 % av målgruppen. Over 30.000 stemte på sin bil, og over 3.000 av disse gjorde en prisforespørsel på bilforsikring.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Trond Vestengen
Tekstforfatter Dagmar Kollstrøm
Konsulent Odd Rune Farsund
AD-assistent Carl-Erik Engelstad
Motion designer Andre De Young
3D animatør Finn Christian Stoveland
Motion designer Finn Christian Stoveland
Ansvarlig hos kunde Elin Mariel Dahl
Ansvarlig hos kunde Gro Grotle
Webdesign Rune Glad

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet