Gullblyanten

Block Watne: Flytt ut av byen

Flytt ut av byen

Tittel Flytt ut av byen
Kategori Print
Byrå Bouvet Reklamebyrå
Kunde Block Watne
Produkt Nye boliger
Innrykket i media Boligsidene - Aftenposten, Adresseavisa, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad
Dato/tid for innrykk 16.05.16 - 29.05.16

UTFORDRING:
Block Watnes boliger er ofte plassert utenfor bysentraene. Dette er attraktivt for mange byboere, men ikke alle er klar over det. Samtidig er det noe emosjonelt som hindrer mange i å se ut av byen – selv om de rasjonelle argumentene tilsier utflytting.

Block Watne ønsket å fortelle om tilbudet sitt, og øke antallet henvendelser/leads til
selgerne. Målgruppen ble folk i alderen 20-39 da undersøkelser viser at dette er de som mest sannsynlig flytter ut.

LØSNING:
Emosjonelle hindringer bør møtes med emosjonelle argumenter. Alle ser etter ”noe” ved en bolig – men hva om boligen faktisk så ut som dette ”noe”? Ser du etter barnevennlige boliger, så se etter en bolig som ser ut som en leke!

Kombinasjonen lekenhet og kjente ”byggetekniske grep” skapte stor kontrast til bransjens generiske salgsuttrykk. Det vakte oppmerksomhet og ga en emosjonell grunn til å tenke over boligvalget.

RESULTAT:
Mange kjente igjen sine behov i annonsene, og Block Watne fikk et rekordstort antall henvendelser i perioden – på telefon og nett. Flere boligsalg er direkte knyttet til annonsekampanjen. Dette er dermed et ypperlig eksempel på det gode som kan skje når annonsører tenker utenfor de kjente rammene for deres bransje.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ole Halvard Kveseth
Tekstforfatter Ole-Henrik Larssen
Konsulent Marianne Tuen Smedås
Prosjektleder Elisabeth Lassen
Ansvarlig hos kunde Katrine Neergaard
Grafisk Design Maria Falster
Illustrasjon Håvard Wibye Nærdal

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet