Gullblyanten

IEC-hus: 9 av 10 – videokampanje for IEC-hus

9 av 10 – videokampanje for IEC-hus

Tittel 9 av 10 – videokampanje for IEC-hus
Kategori Onlinefilm
Byrå Oktan Oslo
Kunde IEC-hus
Produkt Animasjonsfilmer
Innrykket i media Pre-roll Youtube - Facebook
Dato/tid for innrykk Juni-September 2016
URL https://www.youtube.com/watch?v=Pa1gES4rNE4

EC-HUS er blant Norges ledende boligprodusenter. Selskapet ble etablert i år 2000 og siden starten har de levert mer enn 2700 boligenheter i Norge.

Tanken bak kampanjen er å løfte merkevaren og kommunisere ferdighus på en helt ny måte. For første gang skulle IEC-HUS gå ut i markedet å bygge merkevaren uten å vise frem hustypene sine. Ideen baserte seg på klisjeen fra Flåklypa Grand Prix: ”9 av 10 flintskaller foretrekker Brylcreem!”. Med mye humor presenterer vi stereotypene småbarnsfedre, svigermødre, hjemmekontorister, tenåringsdøtre, katter og små monstre – og deres utmerkede (men fullstendig fiktive) grunner til å foretrekke et IEC-HUS.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Amund Hesbøl
Tekstforfatter Amund Hesbøl
Tekstforfatter Siv Thorud
Konsulent Klaus Adde
Prosjektleder Klaus Adde
animatør Amund Hesbøl
Ansvarlig hos kunde Berge Lavik
Grafisk Design Amund Hesbøl
Illustrasjon Amund Hesbøl

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet