Gullblyanten

Formbar Glassverksted: Formbar visuell identitet

Formbar visuell identitet

Tittel Formbar visuell identitet
Kategori Identitet
Byrå Larssen & Amaral
Kunde Formbar Glassverksted
Produkt
Innrykket i media Sosiale medier, nettside, plakat/skilt
Dato/tid for innrykk 11 november 2016
URL http://formbar.larssenamaral.no/

Formbar er et nytt norsk glassverksted som lager håndblåst bruksglass, high-end glassdesign og kunst, og er en liten rebell i glassblåser-miljøet. De tre etablererne har alle lang utdannelse og stor lidenskap for det flere tusen år gamle håndverksfaget. De presser grensene for hva som er mulig innenfor håndblåst glass, og ønsket en identitet som både reflekterer prosessen og håndverket.

En viktig forutsetning var at identiteten måtte være fleksibel, og lett for dem å bruke.

Den visuelle identiteten til Formbar balanserer minimalisme med et organisk og imperfekt formspråk inspirert av prosessen rundt glassblåsing.

På samme måte som ingen av produktene er helt make, har vi laget en organisk logo, som gjør det mulig å lage et uendelig antall variasjoner - hvor hvert logo/symbol er unik. Symbolet er en viktig del av merkevarens gjenkjennelseseffekt, og vil brukes som et grafisk element i både stor og liten skala, bl.a i spesialtilpasset typografi.

For å sørge for en fleksibel og brukervennlig identitet utviklet vi en interaktiv formgenerator, som gjøre at Formbar selv kan ta kontroll over sin egen merkevare og identitet. Formbar kan på en enkel måte generere nye uendelige varianter av sitt logosymbol til bruk på både digitale og trykte flater.

Bidragsytere

Rolle Navn
Kreativ leder / grafisk design Cecilie Larssen Lønning
Kreativ leder / grafisk design Eric Amaral Rohter
Filmfotograf Kristoffer Vincent Hansen
Webutvikling Lasse Mejlvang Tvedt

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet