Gullblyanten

Heymat: Heymat - visuell identitet

Heymat - visuell identitet

Tittel Heymat - visuell identitet
Kategori Identitet
Byrå Riktig Spor
Kunde Heymat
Produkt Dørmatter med industrikvalitet
Innrykket i media Lansert på Oslo Design Fair 2016. Aktiv i sosiale medier og egen web. Presseomtale i blant annet Bo Bedre, Rom123 og Tara Hjem.
Dato/tid for innrykk Januar 2016
URL http://www.heymat.no/

Nystartede Heymat lanserte i januar 2016 tidenes beste entrématte for privatmarkedet. 

Navnet Heymat er et ordspill på det ordet heimatt. Det fungerer også på engelsk: En matte som sier hei til deg når du kommer hjem. Hey mat!

Logoen forteller historien om mattene, og har samtidig en tydelig og funksjonell form. Logoen er inspirert av formen på mattene med sort gummikant rundt, og en plantegning for en bolig eller en entré. Streken i Y-en er en dør som åpner seg inn i et rom, eller inn over matta som ligger innenfor.

Identiteten er moderne og industriell. På en abstrakt måte har vi visualisert at mattene hjelper deg med å holde hjemmet ditt rent og pent. Mattene omfavner hjemmet ditt, både med hjelp og ved å gjøre det penere. En strek som løper ut fra matten (logoens) omramming illustrerer hvordan alle flater omfavnes, på samme måten som matten omfavner ditt hjem.

For å understreke det moderne består profilen av luft og rene flater. Typografien er enkel og industriell. Fargepaletten er sort og hvit for å gi oppmerksomhet til produktene.

Designet på mattene er moderne og faller inn i tidens interiørstil. Kristine Five Melvær og Cathrine Christensen hos Riktig Spor har designet halve kolleksjonen hver.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Brita Bjørnbakk
Ansvarlig hos kunde Sonja Djønne
Grafisk Design Cathrine Christensen
Webutvikling Magnus Skare

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet