Gullblyanten

NorgesGruppen Data: NorgesGruppen Data

NorgesGruppen Data

Tittel NorgesGruppen Data
Kategori Identitet
Byrå Alle Gutta
Kunde NorgesGruppen Data
Produkt
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk
URL http://www.norgesgruppendata.no/

NorgesGruppen Data skulle flytte inn i nye lokaler vinteren 2016. I den forbindelse ønsket de å oppgradere sin visuelle profil, og ta den inn i dekor og interiør i lokalene. For å lykkes med målet, står selskapets fire verdier sentralt. Vi valgte derfor å aktivt integrere verdiene i den visuelle profilen og dekoreringen av de nye lokalene.

Verdiene representeres med hvert sitt symbol. Med utgangspunkt i den gamle visuelle profilen oppdaterte vi fargepaletten og strammet opp symbolene, slik at det fikk et enklere og mer moderne uttrykk.

Tanken var at verdiene skulle «strømme» gjennom lokalet i form av spraylakkerte rør i profilens farger, og symbolene skulle brukes som stoppeffekt på glassflater. Profilens farger er også tatt inn i øvrig interiør. På denne måten vil NorgesGruppen Datas interne verdier alltid være tilstede og være drivkraft for økt arbeidsglede og samhandling.

Vi lagde infomateriell som ønsket NorgesGruppen Datas ansatte velkommen til de nye lokalene, med all den informasjonen de trengte. For å få de ansattes oppmerksomhet ønsket vi å bruke et språk bare de kan.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Sindre Trolsås
Konsulent Line Jessen
Prosjektleder Sigurd Liverød
AD-assistent Joakim Sundal
Ansvarlig hos kunde Ole Kristian Lindseth
Webdesign Ragnhild Lie
Webutvikling Anders Wisur

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet