Gullblyanten

Mondelez Norge / Freia: Rewriting our Heritage

Rewriting our Heritage

Tittel Rewriting our Heritage
Kategori Håndverk
Byrå SMFB
Kunde Mondelez Norge / Freia
Produkt Freia Melkesjokolade Bærfrisk
Innrykket i media VG.no, Nettavisen.no, Facebook, iTunes, Soundcloud, utendørs
Dato/tid for innrykk Uke 9-13, 2016

Freia Melkesjokolade har vært et norsk ikon helt siden 1906. Våren 2016 lanserte Freia en ny versjon av sin melkesjokolade; med smak av yoghurt, ville bær og granola. Sjokoladen fikk navnet Melkesjokolade Bærfrisk.

Vår oppgave var å finne en unik og relevant måte å kommunisere denne nyheten på, samtidig som vi ivaretok Freias posisjon som den originale og tradisjonsrike norske melkesjokoladen.

Løsningen ble å utfordre tre av Norges mest leste forfattere: Skriv en ny og frisk vri på noen av våre gamle, tradisjonsrike folkeeventyr.

De nye versjonene fikk navnet "Folkeeventyr med en ny og frisk vri" og ble tilgjengeliggjort som podcaster i iTunes og på Soundcloud.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå SMFB
Art Director Per Erik Jarl
Tekstforfatter Christian Hygen
Konsulent Beathe Stangeland Eide
Prosjektleder Elisabeth Andonov
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
Digital produsent Christoffer Lorang Dahl
Forfatter Erlend Loe
Forfatter Frid Ingulstad
Motion designer Sverrir Brynjolfsson
Forfatter Tore Renberg
Ansvarlig hos kunde Kristoffer Rönnels
Ansvarlig hos kunde Lauriane Dutruel
Casting Mie Sten
Grafisk Design Sondre Hårstad
Illustrasjon Torgrim Nærland
Lyd Hans Kristian Heide
Produksjonsbyrå Både Og
Regissør Eskil Paus

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet