Gullblyanten

Mondelez Norge / Freia: Silence of the blogs

Silence of the blogs

Tittel Silence of the blogs
Kategori Sosiale medier
Byrå SMFB
Kunde Mondelez Norge / Freia
Produkt Freia Melkesjokolade
Innrykket i media Facebook og blogger
Dato/tid for innrykk Januar 2017

Freias nye kommunikasjonskonsept lyder "Ta den gode tiden tilbake".
Måten vi lanserte dette konseptet var ved å la to av Norges mest kjente bloggere forsvinne helt fra radaren.

Fra og med torsdag 12. januar Kl 23:59 fikk ikke Caroline Berg Eriksen eller Lene Orvik lov til å røre verken blogg, Instagram, Facebook eller Snapchat. I stedet ble de sendt på hvert sitt lille oppdrag der de skulle ta den gode tiden tilbake - uten å dokumentere noe som helst (det gjorde vi). Forsvinningsnummeret skapte masse spekulasjoner spesielt blant bloggernes følgere, men også VG registrerte det snodige fraværet. Etter fem dager slapp Caroline Berg Eriksen og Lene Orvik hver sin dokumentarfilm om de fem dagene offline, som forklarte fraværet. Berg Eriksen ble samme dag intervjuet på God morgen, Norge, og over 200 000 nordmenn så de to dokumentarfilmene i løpet av en uke. Samtidig målte vi bloggernes produksjon av stresshormoner før og etter eksperimentet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå SMFB
Art Director Per Erik Jarl
Tekstforfatter Christian Hygen
Konsulent Lars Istre
Konsulent Torstein Drogseth
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
Motion designer Arnar Halldorsson
PR-byrå Bedre Kommunikasjon
Digital rådgiver Christian Raae
Prosjektleder PR Elise Fischer
B-foto Marius Aaserud
PR-rådgiver Nils Apeland
Etterarbeid Postmenn
Sosiale medier distribusjon SMFB Engine
Ansvarlig hos kunde Anders Jensen Farner
Ansvarlig hos kunde Emanuel Gävert
Ansvarlig hos kunde Monica Paulsen Ygre
Filmfotograf Magnus Nordstrand
Grafisk Design Magnus Snickars
Lyd Helge Bodegaard
Producer Elisabeth Nøstvik
Produksjonsbyrå Tinagent
Regissør Sigve Aspelund

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet