Gullblyanten

Gjensidige: En smaksprøve på et annerledes forsikringsselskap

En smaksprøve på et annerledes forsikringsselskap

Tittel En smaksprøve på et annerledes forsikringsselskap
Kategori Brings DM-pris
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Gjensidige
Produkt Kundeutbytte
Innrykket i media DM utsendelse
Dato/tid for innrykk 13.09.2016

Bakgrunn:
Parallelt med en større kampanje for Gjensidiges kundeutbytte mot brede befolkningsgrupper, ønsket man å gjøre et målrettet initiativ mot potensielle kunder blant borettslag, boligsameier, og idrettslag.

I lys av en kjent målgruppe med kontaktinformasjon (presisjon), og vårt ønske om at kommunikasjonen skulle fremstå som personlig (modus), ble DM valgt som en kanal for kampanjen.

Målet var å øke kjennskap og kunnskap om Gjensidiges kundeutbytteordning, og gjennom dette oppnå vekst ved:

a) At idrettsklubber kjøpte klubbforsikring i Gjensidige (forsikringer få klubber har)
b) At sameier og borettslag flyttet sine forsikringer til Gjensidige

Målgruppen utgjorde 6000 styreledere i lag og klubber og 7000 styreledere i boligsameier og borettslag.

Løsning:
De tre siste årene har vi gjennom en TV-film latt Olsenbanden møte et tomt hvelv av merket Franz Jäger hos Gjensidige. Vi ønsket at DM-aktiviteten skulle være gjenkjennbar og bygge naturlig videre på konseptet.

Løsningen ble å vise forskjellen på Gjensidige og de andre forsikringsselskapene, gjennom to safer som tydelig demonstrerer at Gjensidige deler overskuddet med alle kundene sine, og de andre gjør det ikke.

Resultater
DM-utsendelsen overleverte på responsmålene med 60 %, og de økonomiske effektene overgikk altså investeringen i betydelig grad, og alle effekter er isolert til DM alene

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Trond Vestengen
Tekstforfatter Dagmar Kollstrøm
Konsulent Odd Rune Farsund
Prosjektleder Kristin Berge Jahr
AD-assistent Carl Erik Engelstad
Ansvarlig hos kunde Gro Grotle
Ansvarlig hos kunde Torhild Schulz

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet