Gullblyanten

Mondelez Norge / Freia: The Ultimate Ego Challenge

The Ultimate Ego Challenge

Tittel The Ultimate Ego Challenge
Kategori Integrert
Byrå SMFB
Kunde Mondelez Norge / Freia
Produkt Freia stykksaker (sjokoladebarer og ruller)
Innrykket i media Online video, utendørs, blogger og butikkmateriell
Dato/tid for innrykk Uke 13-20, 2016

Våren 2016 ønsket Freia en kampanje som evnet å sette fokus på såkalte stykksaker, også kjent som sjokoladebarer- og ruller.

Dette viste seg å være åtte sjokolader som er ganske forskjellige.

Derfor prøvde vi å finne én ting de hadde til felles. Fellesnevneren er at størrelsen på sjokoladene gjør at de best nytes alene.

Løsningen ble en aktivitet, som med glimt i øyet, skulle engasjere folk til å sette seg selv og egen personlighet i sentrum. Både i den engasjerende delen av kampanjen, der folk kunne ta en personlighetstest og få svaret gjennom en film fra en lifestyle-coach, og ikke minst den svært narsissistiske premien som var en 1:1 statue av seg selv laget i 100% Freia Melkesjokolade.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå SMFB
Art Director Per Erik Jarl
Tekstforfatter Christian Hygen
Konsulent Beathe Stangeland Eide
Konsulent Torstein Drogseth
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
Innholdsprodusent Anni Eliassen
Motion designer Arnar Halldorsson
Digital prosjektleder Birgitte Christensen
Digital rådgiver Christian Raae
Digital produsent Christoffer Lorang Dahl
Designingeniør sjokoladestatue Liam Woolley
Community manager Miriam Tangen Wang
Sosiale medier distribusjon SMFB Engine
Motion designer Sverrir Brynjolfsson
Ansvarlig hos kunde Marthe Leistad
Ansvarlig hos kunde Monica Paulsen Ygre
Grafisk Design Magnus Snickars
Grafisk Design Sondre Hårstad
Producer Linn Engen
Producer Miriam Eeg
Produksjonsbyrå Pivot
Produksjonsbyrå Standart
Regissør Lars Åndheim & Christoffer Lossius

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet