Gullblyanten

Nets: No KID-ing. Visuell identitet for eFaktura.

No KID-ing. Visuell identitet for eFaktura.

Tittel No KID-ing. Visuell identitet for eFaktura.
Kategori Identitet
Byrå Itera Gazette
Kunde Nets
Produkt Betalingsløsning
Innrykket i media VG.no og andre av Schibsteds nettaviser. Rulles kontinuerlig ut i Nets' og bankenes profilmateriell.
Dato/tid for innrykk Fra ultimo november 2016 og framover.

I et marked med nye og smarte betalingsløsninger ønsket Nets å revitalisere uttrykket til merkevaren eFaktura. eFaktura måtte fungere bedre både alene og som støttet merkevare i materiellet til banker og bedrifter, og hovedsakelig i digitale flater. I tillegg til at identiteten skulle bidra til å holde på eksisterende kunder, skulle den også ha et uttrykk som appellerte til yngre. Resultatet ble en høy-digital og animasjonsvennlig revitalisering med glimt i øyet. Vi døpte den visuelle identiteten No KID-ing, siden eFaktura handler om å slippe fingergymnastikken med endeløse KID-numre. KID-inngangene gjør den også svært kampanjepraktisk, som: Leave the KIDs alone, New KIDs on the block og Christmas without the KIDs.

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Børge Skråmestø
Konsulent Turid Helene Ødegård
Prosjektleder Jannicke Thoresen Fosheim
Kreativ leder Irène Sætre
Ansvarlig hos kunde Nina Cathrine Engum
Grafisk Design Christina Lind

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet