Gullblyanten

Volvo Car Norway : Si hei til Volvo V

Si hei til Volvo V

Tittel Si hei til Volvo V
Kategori Promo/aktivisering
Byrå JCP IGNITE
Kunde Volvo Car Norway
Produkt Volvo V90
Innrykket i media Mobilapplikasjonen ble støttet med en landsdekkende kampanje utendørs og digitalt, og med en kampanjeside. Dessuten gjennomførte vi et roadshow i 6 norske byer, samt et pop-up showroom på Aker Brygge.
Dato/tid for innrykk April 2016
URL http://talktov.good-morning.no/

Billanseringer er vanskelig, fordi produsentene skal selge en bil som ikke kommer på markedet før om mange måneder. Og de fleste som kjøper noe til så mange penger, ønsker å prøve det først.

I 2016 ønsket Volvo å markedsføre lanseringen av V90 med en stor kampanje flere måneder før den var tilgjengelig i norske showroom. Kampanjen skulle fremme de intelligente innovasjonene til bilen og gi Volvo leads til prøvekjøring, slik at de fikk et godt grunnlag for salg senere.

Byrået ønsket å lage en kampanje like intelligent som bilen selv. Kunstig intelligens ble vår kulturelle knagg. Det resonnerer godt med vår målgruppe som var menn i alderen 35-50 år med en sterk interesse for teknologi. Vi ønsket også å ta ”Designed around you”-filosofien inn vårt kreative univers, og valgte mobilen som hovedplattform, siden dette ga oss muligheten til å være helt personlig, med en-til-en-kommunikasjon.

Løsningen ble ”V”: verdens første kunstig intelligente bilguide. V var en mobilapplikasjon med en ekte personlighet og en sjarmerende kvinnestemme. Hun eksisterte med to formål: Å snakke med deg om innovasjonene til den nye bilen, og å finne den som skulle vinne en splitter ny V90. Jo mer du snakket med V og så på innholdet hun ledet deg til, jo flere hjertepoeng fikk du, og hvis du hadde høyest hjertescore på slutten av kampanjen, vant du bilen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kristine Nergaard
Tekstforfatter Jesper Sundnes
Tekstforfatter Tine Rygh
Konsulent Jarle Ring
Prosjektleder Marianne Lund
Prosjektleder Rikke Walstad
Kreativ leder Paul Little
Utvikling og produksjon av displaykampanje Grey
Mediebyrå Mindshare
Ansvarlig hos kunde Philip Nordahl
Grafisk Design Jarle Wathne Johansen
Webutvikling Good Morning

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet