Gullblyanten

Scandic Hotels Norge: Epic Volley

Epic Volley

Tittel Epic Volley
Kategori Onlinefilm
Byrå JCP IGNITE
Kunde Scandic Hotels Norge
Produkt Reiseliv
Innrykket i media Facebook-annonsering
Dato/tid for innrykk Mars 2016

Scandic er den ledende hotellkjeden i Norge og Sverige. En viktig målgruppe for Scandic er idrettsgrupper og organisasjoner. Derfor har de utviklet et unikt tilbud for dette kundesegmentet, som dekker tjenester som egne treningssentre, et unikt lunsj- og middagskonsept og rom som er spesielt designet for idrettslag. Scandic er med andre ord bygget for sport.

Scandic ønsket en underholdende aktivitet rettet mot idrettsgrupper og organisasjoner, ved å utnytte sitt samarbeid med Rosenborg. Målet var å underbygge Scandics posisjon som en hotellkjede bygget for sport og tiltrekke oppmerksomhet til kampanjen.

Ved å benytte oss av den utmerkede beliggenheten til Scandic Lerkendal kunne vi styrke båndet til sponsorobjektet og assosiasjonene til Scandic som et sportshotell. Vi bestemte oss for å gjennomføre verdens høyeste volley fra taket av Scandic Lerkendal, Norges tredje høyeste bygning, beliggende i Trondheim by, perfekt beliggende ved siden av banen til Rosenborg.

TV2 (nasjonal eksklusivitet) og Adresseavisa (lokal eksklusivitet) var invitert med på opptaksdagen og sistnevnte laget en sak som presenterte ”behind-the-scenes”-versjonen av stuntet. TV2 lanserte filmen på TV2 Sporten og sine nettsider få dager før seriestart. Deretter ble filmen spredd organisk via Scandic sin Facebook-side (160.000 følgere) og deretter delt av Rosenborg (220.000 følgere). Dette ga en god start på spredningen i sosiale medier.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Marius Hanstad
Tekstforfatter Eirik Moldal Andersen
Konsulent Kim Reksten Grønneberg
Kreativ leder Paul Little
Ansvarlig hos kunde Morten Hammer
Produksjonsbyrå Spætt Film

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet