Gullblyanten

Kari Traa: Kari Traa baselayer emballasje

Kari Traa baselayer emballasje

Tittel Kari Traa baselayer emballasje
Kategori Pakningsdesign
Byrå FRANK.
Kunde Kari Traa
Produkt Emballasje
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk Lansert høsten 2016

Kari Traa er Skandinavias ledende merkevare innen sportsklær laget for kvinner - av kvinner.

PROBLEMSTILLING:
Merket opplevde at emballasjen i sin største kategori (baselayer) hadde en rekke funksjonelle svakheter og ikke var godt egnet til bruk i butikk. I tillegg ønsket Kari Traa et nytt grafisk uttrykk som differensierer merkevaren fra konkurrentene. En emballasje de kunne ta en tydelig eierskap til og som bedre reflekterte merkets personlighet.

LØSNINGEN:
Det ble utviklet et helt nytt pakningskonsept som skulle innfri på tvers av ulike europeiske butikkprofiler. Den må fungere både hengende på vegg, stående i hyller og liggende i stabel. Emballasjen måtte tåle at produktet tas ut og inn av pakningen flere ganger i butikk og effektivt utnytte plassen godt ved frakt.

Det grafiske uttrykket er uhøytidelig og direkte, noe som kler merkevarens personlighet godt.
Forsiden stiller spørsmål til forbrukeren om ønsket brukssituasjon og forenkler valg i en kategori som preges av komplekse tekniske systemer.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Oscar Michaelsen
Kreativ leder Lee Cartmell
Grafisk Design Charlotte Bakken
Grafisk Design Dorthe Torgersen
Grafisk Design Hugo Industridesign V/Bai Daniel Ødegaard Kanu
Grafisk Design Hugo Industridesign V/Martin Fougner
Grafisk Design hugo Industridesign V/Anja Leiknes

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet